Geweldige ervaring! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Noortje Vocht - WaarBenJij.nu Geweldige ervaring! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Noortje Vocht - WaarBenJij.nu

Geweldige ervaring!

Door: Wim en Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Noortje

18 Februari 2008 | Ghana, Cape Coast

Na twee weken eindelijk tijd iets van ons te laten horen. Voor de verandering zetten wij (Wim en Gerrie) nu iets op de site van Noortje.
We zijn op dit moment in Cape Coast.
De eerste dagen waren voor ons een echte cultuurshock. Met name in het noorden geweldige armoede. Het is heel vreemd in een huttendorp plotseling: Noortje, Noortje te horen roepen, omdat de mensen die daar wonen Noortje kennen. We hebben de meeste projecten die zij daar begeleidt gezien. Ik heb als " oudere wijze man" ook advies mogen geven tijdens de meetings met de vrouwen die deelnemen aan het project. Zo te horen vielen de adviezen wel in de smaak
!! Verder is het een prachtige reis. De mensen zijn zeer gastvrij en vriendelijk. Het verblijf bij het gastgezin van Noortje is ons goed bevallen. Haar gastmoeder Mama Pats heeft lekker voor ons gekookt: fried yam, plantain, jollof rice, riceballs with groundnutsoup en fufu! En alles met de rechterhand eten.
Het is hier tussen de 35 en 40 graden, dus: 'winter' wat is dat?
Noortje voelt zich inmiddels als een vis in het water hier en dat is voor ons hartstikke goed om te zien. Stiekem zijn we ook wel een beetje trots op haar.
Onze ' internet' tijd zit er op, dus we maken een einde aan ons berichtje.
Voor iedereen de hartelijke groeten! De kaarten hebben we vandaag op de post gedaan, dus ze zijn onderweg. Wij gaan verder genieten van onze rondreis, momenteel zitten we in een prachtig resort op het strand, dus we nemen vanavond weer lekker een coctailtje!
Tot ziens!
Groeten,
Wim en Gerrie

• 18 Februari 2008 - 17:26

Kyra:

Wat leuk een keer een berichtje van Wim en Gerrie te kunnen lezen. Fijn dat alles daar nog steeds zo goed gaat. Groetjes van mij voor jullie alle drie!
    Willem en ik hebben nu in Nijmegen onze Italiaan die we kennen van vakantie voor een paar dagen op bezoek.

• 18 Februari 2008 - 17:53

Anne En Hans:

Hadie Vochtjes,

Wat een fijne mail om te lezen, het lijkt me inderdaad vreemd, om voor jullie vreemde mensen, in een totaal andere omgeving die Noortje roepen.
    Het is goed te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Geniet nog van alles wat komen gaat, dan komen we snel daarna naar jullie foto's kijken en ervaringen luisteren.
    Zo, wij hebben nu een hollandse griep, daar hoeven jullie niet bang voor te zijn!
    Liefs,
    Anne en Hans

• 18 Februari 2008 - 19:12

Floris En Jaap:

Echt superleuk om te horen dat het zo leuk is daar! Veel plezier nog.
    Tot snel.

• 19 Februari 2008 - 00:29

Hetty:

Hallo oom, tante en nicht(je)!!!

Super om weer van jullie te horen.
    Hier alles goed, volgens mij ook met de rest van de familie!!!
    Geniet nog van de rest van de vakantie en tot...???
    Ik heb me al opgedrongen om een dagje naar de familiereunie in zeeland te komen in mei!!! Misschien wil Noortje ook wel mee???

Groetjes Hetty

• 19 Februari 2008 - 09:56

Marieke:

hey!!
    wat leuk zeg dat jullie ook een verhaal op de site zetten!!
    Erg fijn om te lezen dat alles daar goed gaat!! Nou geniet er nog lekker van en we spreken jullie snel weer!!

Liefs Marieke en de rest van de fam. ;)

• 20 Februari 2008 - 00:03

Margareth:

Hi luitjes,

Geweldig wat van jullie te horen. Mooi om te lezen dat het jullie goed gaat en reuze naar de zin hebben. We missen je wel Gerrie, we ondekten vanmiddag (schilderen)dat het ook nog enkele weken duurt voordat je er weer bent. We denken dus aan jullie. Geniet nog maar lekker met z'n drietjes en we zien je gauw weer.

Groetjes Margareth

• 20 Februari 2008 - 14:42

Marthy:

Leuk om iets van jullie te horen.En verwend door het gastgezin, prima. Nu lekker genieten van de luxe van een resort. Nog veel plezier en groetjes van Marthy

• 20 Februari 2008 - 18:30

Lilian:

Hallo Wim, Gerrie en Noortje,
    Wat leuk om wat van jullie te horen en om zelf terug te kunnen mailen! Fijn dat het jullie goed gaat. En een mooie onderbreking voor Noortje. Je zult de verhalen van Noortjenu ook veel beter kunnen plaatsen. Ook leuk om straks in Uden herinneringen op te halen samen. Maar dat is voor later. Geniet nu maar met volle teugen want de tijd vliegt. En voor je het weet voel je de Nederlandse winter! Het is overigens prachtig winterweer hier. s'Nachts vorst en overdag stralend zonnig weer. Op een beschut plekje kun je al lekker in de zon zitten. Wij denken nog niet aan cocktails, maar eerder aan warme chocolademelk!
    In Uden gaat alles zijn gangetje, geen spectaculair nieuws. Het is stil op het pleintje zonder jullie en de Windmeijers. Met Lotje en Bommel gaat het uitstekend. Lotje is zelfs een beetje aanhankelijk en is altijd thuis als we eten komen geven. Bommel zien we ook dagelijks, maar wel op een veilige afstand van ca. 1 m tussen ons! Half Nederland is verkouden of heeft de griep. Wij willen dat deze keer onze deur voorbij laten gaan.
    Sabine denkt de Cito wel aardig te hebben gemaakt. Jos gaat trouw hardlopen, want hij wil niet teveel conditie verliezen en wil jou Wim straks nog wel een beetje bij kunnen houden.
    Wij wensen jullie een enorm leuke tijd toe in het verre Ghana, geniet met volle teugen en tot horens!
    Alle goeds en liefs,
    Jos, Lilian, Saskia en Sabine